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SEMINAIRE EN COMMUNICATION PROFESSIONNELLE EN ANGLAIS
réunions | présentations | négotiations | rédaction de rapport | rédaction d’emails
gestion d’appels téléphoniques

La English Academy est réputée pour ses solutions sur mesure. En plus de nos cours de langue traditionnels, nous proposons également des séminaires qui ciblent des compétences spécifiques et qui vous aident à améliorer la communication professionnelle en anglais dans vos situations professionnelles.

Groupe cible
Ces cours sont appropriés pour:

  • Les professionnels non natifs qui travaillent dans un environnement anglophone et les personnes qui ont besoin de booster leurs compétences pour un projet futur.
  • Les participants d’un niveau intermédiaire (B1+) à avancé (C2) en anglais.

Des formateurs spécialisés
Les formateurs de ces séminaires en communication professionnelle font partie de nos spécialistes les plus qualifiés, ayant une vaste expérience en formations au sein d’organisations internationales ainsi que dans le monde des affaires de façon plus générale.

Une formation pratique
Pour nous, une formation de langue professionnelle ne consiste pas uniquement à de la théorie.
C’est aussi:

  • Un mélange dynamique de la théorie de base avec l’application pratique et une formation ciblée à travers des simulations et des jeux de rôle.
  • Une approche interactive où la contribution de chacun est corrigée et évaluée de façon pertinente.
  • Une formation condensée et claire, avec un rendement professionnel perspicace, facilitant un apprentissage accéléré.

Deux sessions de quatre heures par module
La structure de ces séminaires est simple et garantit un résultat maximal pour un nombre minimal d’heures.
La formation se déroule en trois étapes:

  • Lors de la première session, les participants apprennent la théorie et la façon de l’appliquer, avec comme support, le matériel de formation adapté.
  • Les participants reçoivent un travail pratique à réaliser à domicile. (Par exemple: rédiger un rapport en anglais)
  • Au cours de la deuxième session, les travaux sont commentés et évalués. Les participants évoluent progressivement et perfectionnent leurs nouvelles connaissances.

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Meeting skills
In the modern corporate world, successfully participating in and/or chairing meetings requires a complex blend of skills, including: fluent control of advanced language structures and functional tools, conciseness, clarity, impact and effective body language

Key objectives
Through an interactive approach supported by filming and structured feedback on relevant meeting simulations, participants will cover:

  • Key language techniques - structuring, appropriateness and economy
  • Voice techniques - impact and clarity
  • Core meeting skills - clarifying, handling disagreement, reaching consensus and dealing with interruptions and misunderstandings
  • Chairing skills - effective opening, managing the agenda and measured closing

Measurable outputs
This training module will provide participants with:

  • Increased confidence and fluency in meetings
  • A toolkit of appropriate language to deal effectively with all aspects of meetings
  • The necessary competencies to effectively chair meetings
  • A stronger awareness of cross-cultural considerations


Presentation Skills
A wide range and blend of skills are required to deliver an effective presentation: developing and exploiting visual aids, logical structuring and transitions, impact, managed body language, strong vocal control and the ability to deal well with questions from your audience.

Key objectives
Through an interactive approach supported by filming and structured feedback on group and individual presentations, participants will cover:

  • Writing and structuring presentations – organisation, economy and clarity
  • Visual aids – effective design and exploitation
  • Voicing – increasing impact through emphasis, intonation and pausing
  • Core techniques - opening, signposting transition and closing
  • Body language - consistent non-verbal communication to support the spoken message
  • Question and answer – dealing with difficult questions

Measurable outputs
This training module will provide participants with:

  • Increased levels of confidence and fluency
  • A more structured and clearer style of delivery
  • A comprehensive toolkit of techniques to raise their impact in future presentations
  • Improved skills in writing presentations and designing visual aids
  • A stronger awareness of the importance and active control of body language


Meeting & Negotiation Skills
Effective negotiation is essential to best represent your institution’s interests. It requires: successful relationship management with counterparts, conscious control of tone and body language and clear, concise communication using consistently appropriate language.

Key objectives
Through coverage of principal negotiation concepts and corresponding language tools blended with an interactive approach supported by filming and structured feedback on relevant negotiation simulations, participants will cover:

  • Key negotiation concepts
  • Key language techniques - structuring, appropriateness and economy
  • Voice techniques - impact and clarity
  • Core negotiation skills - clarifying, bartering, handling disagreement, reaching consensus and dealing with interruptions and misunderstandings
  • Cross-cultural considerations – differing communication styles

Measurable outputs
This training module will provide participants with:

  • Increased confidence in negotiations
  • A more structured style of communication with more impact
  • A toolkit of appropriate language to deal effectively with all the main stages of a negotiation
  • A stronger awareness of cross-cultural considerations and the importance of body language


Professional Report Writing Skills
The quality of an organisation’s documentation defines how it is perceived professionally. Developing the ability to consistently and more quickly produce clear, concise and structured output with an appropriate control of tone is a must

Key objectives
This interactive course, through a blend of reviewing the core principles of effective professional writing and practical tasks to refine these skill areas, will cover:

  • Audience – tailoring your writing to the intended internal and/or external world
  • Organisation – examining writing models across genres (reports, emails, memos, letters etc.)
  • Conciseness and clarity – achieving a natural, clear and concise writing style
  • Precision – raising awareness of precision and, where necessary, diplomacy
  • Appropriateness – developing control of tone and levels of formality
  • Grammar and vocabulary issues will be regularly followed up by the trainer following the specific problem areas encountered by participants in their writing tasks

Measurable outputs
This training module will provide participants with:

  • A more effective and efficient writing style
  • A stronger control of tone and levels of formality
  • Clear style and format guidelines for future writing
  • An accurate control of grammar and vocabulary


E-mail Writing Skills
In the modern business, institutional and political fields, emails are a frequently-used tool for internal and external communication. Successful email writing requires not only a good command of language, but strong control of tone and functional language.

Key objectives
Through an interactive approach, providing clear, practical tools developed through analysing best and worst practice models as well as participants’ own emails, the course will cover:

  • Audience – tailoring your language and writing style to internal and external recipients
  • Organisation – clearly and appropriately structuring information
  • Conciseness and clarity – achieving a natural, clear and concise writing style
  • Precision – raising awareness of precision and, where necessary, diplomacy
  • Appropriateness – developing control of tone and levels of formality
  • Grammar and vocabulary issues will be regularly reviewed by the trainer following the specific problem areas encountered by participants in their writing tasks

Measurable outputs
This training module will provide participants with:

  • A more effective and efficient writing style
  • A stronger control of tone and levels of formality
  • Clear style and format guidelines for future writing
  • A more accurate control of grammar and vocabulary


Telephone Skills
Although e-mail has now become so common, the telephone remains a central tool in every working environment. Successful phone and conference calls require not only the ability to fluently express clearly structured messages, but also strong listening comprehension skills.

Key objectives
Through an interactive approach supported by structured feedback on relevant recorded simulations, participants will cover:

  • Key language techniques - structuring, appropriateness and economy
  • Voice techniques - impact and clarity
  • Core telephone skills – opening calls, clarifying, handling disagreement, reaching consensus, dealing with interruptions and misunderstandings, closing calls
  • Listening comprehension – techniques for raising understanding across a range of accents

Measurable outputs
This training module will provide participants with:

  • Increased confidence and fluency in phone calls and conference calls
  • A comprehensive toolkit of appropriate language to deal effectively with all aspects of calls and conference calls
  • A stronger level of listening comprehension across all common accents

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Calendrier - début 2017
Voici les séminaires qui sont actuellement disponibles. Chaque module consiste en deux sessions.
Des modules supplémentaires peuvent être ajoutés en fonction des demandes.

  • MEETING SKILLS (organisation de réunions)
    Les jeudis 12/10 and 19/10: de 9h00 à 13h00
  • PRESENTATION SKILLS (gestion de présentations)
    Les vendredis 6/10 et 13/10: de 13h00 à 17h00
  • EMAIL WRITING SKILLS (rédaction d’emails)
    Les jeudis 14/12 et 21/12 : de 9h00 à 13h00
  • REPORT WRITING SKILLS (rédaction de rapports)
    Les jeudis 30/11 et 7/12: de 9h00 à 13h00
  • TELEPHONE SKILLS (gestion d’appels téléphoniques)
    Les mercredis 13/9 et 20/9: de 13h à 17h

Réservez votre séminaire maintenant

  • Des groupes dynamiques et interactifs de 3 à 6 personnes
  • 2 sessions intensives de 4 heures par module
  • A la English Academy à Bruxelles, Rue Louis Hap 156
  • Un prix compétitif de 280 € par module (2 x 4 heures), tout frais compris
  • 2ème module par personne: 10% de réduction

Votre efficacité augmentera considérablement avec ce petit investissement

  • Une bonne communication dans une autre langue ouvre de nouveaux marchés internationaux
  • Une communication médiocre, pleine de fautes, donne une mauvaise image de votre organisation
  • Vous gagnez beaucoup de temps une fois que vous savez comment communiquer efficacement

Contactez-nous maintenant par téléphone au 02/734 80 73 ou par email à info@englishacademy.be pour réserver votre place ou pour recevoir un complément d’information.
Le nombre de participants est strictement limité!

P.S.: Vous pouvez également réserver ces séminaires en cours particuliers: 2 x 4 heures avec un horaire sur mesure (en journée) pour 560 € par module de compétence + TVA 21%
Séminaires en entreprise: horaires, compétences et prix sur demande.

Pour réserver votre place ou pour plus d'informations:

appelez-nous au 02/734 80 73 ou envoyez-nous un email

 

"Le séminaire en rédaction d’emails que j’ai suivi était excellent, très orienté sur la pratique et
basé sur l’essentiel. J’aurais simplement aimé le suivre plus tôt maintenant que je réalise
à quel point ma communication professionnelle par email était mauvaise!"
Dominique Janssen, architecte
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"J’ai suivi deux séminaires à la English Academy et maintenant je me sens enfin confiant pour
négocier avec mes clients en anglais. Ces séminaires sont un plus pour chaque personne
amenée à avoir des contacts professionnels en anglais, même un ‘must'."
J. Lejeune, sales manager
 
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